سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین مردم به کرم کسى است که کریمان بدو شناخته شوند . [نهج البلاغه]
 
شنبه 93 شهریور 1 , ساعت 7:8 صبح

 26 راه حل تقویت حافظه و افزایش تمرکز حواس


1-مهمترین رکن تقویت حافظه و حفظ ، کاهش ورودیهای ناهنجار و بیفایده و اضافه به سیستم مغزی است. تا میتوانیدنگاه کردن به تلویزیون، رادیو گوش کردن، خواندن روزنامه و مجلات را کاهش دهید.
2-خوردن کندر- مصطکی(به قدر یک نخود با غذاها) سودمند است.
3-حنا بر سر گذاشتن(ولو مقدار کم و فقط ملاج) بسیاری مجرب است.
4-فرمول تجربه شده: صبح ناشنا21 عدد-مویز- ظهر قبل و بعد از غذا، عرق استخوندوس یا چای استخوندوس، شب همراه شام 14-7 عدد زیتون شربت عسل.
5-ذکر صلوات هر چه بیشتر و ر هر ساعت و هر جا و هر شرایطی، به طور اعجاب آوری حضور ذهن و تیزی ذهن و حافظه می دهد علی الخصوص این ذکر که برکات بیشمار دارد(الهم صل علی محمد و آلف محمد و صل علی جمیع الانبیاء و المرسلین) 40 مرتبه قبل خواب
6-خوردن یک جهارم پخته شده مغز گوسفند در هفته همراه اندکی دارچین(برای کودکان و نوجوانان یک دوم مغذ گوسفند).
7-پوشاندن سر در ایام سرد و بلافاصله پس از حمام.
8-کندن مو از هر قسمت بدن(ابرو بردای خانم ها- shave موهای اندام و ...) سبب کاهش حافظه است.
9-مصرف بیش از حد سردیجاتدر طبایع سرد(بلغمی ها) همانند قارچ- ماست- ماهی- کشک- کیوی- خیار- دوغ و...  سببق کاهش حافظه است.
10-مصرف متعادل مختصر گرمی جات و ادویه در طبایع سرد(بلغمی مزاج ها) نظیر دارچین- عسل- خرما- شیره انگور- ویز- زنجبیل- آجیل های خام و ... سبب افزایش حافظه است.
11-روزی 20-10 دقیقه با چشمان بسته در جایی خلوت و آرام، ذکر گفتن(هر ذکر که به ذائقه روحی شما می نشیند و دوستش دارید).
12-نان و پنیر و گردو- کله جوش- فسنجان- زیتون پرورده-  بادام نشکسته- آبگوشت جزو غذاهای افزایش حافظه به شمار می روند.
13-دایم الوضو بودن حافظه را می افزاید. ادامه مطلب...

شنبه 93 شهریور 1 , ساعت 7:6 صبح

3 گیاه عالی برای تقویت حافظه
اگر مثلا وارد آشپزخانه می‌شوید و دور خودتان می‌چرخید که برای چه آنجا رفته‌اید زمان آن رسیده دستی به سر و گوش حافظه‌تان بکشید.
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ اگر مثلا وارد آشپزخانه می‌شوید و دور خودتان می‌چرخید که برای چه آنجا رفته‌اید یا جلوی کتابخانه‌تان می‌ایستید و فراموش می‌کنید می‌خواستید چه کتابی بردارید و یا بدتر از آن وقتی در سوپرمارکت محله‌تان آقای فروشنده سوال می‌کند چه می‌خواهید پاک یادتان می‌رود خریدهایتان چه بوده است زمان آن رسیده دستی به سر و گوش حافظه‌تان بکشید. می‌شود با روش‌های طبیعی مغز را تحریک و حافظه را تقویت کرد. با ما باشید تا با چند گیاه تقویت کننده‌ی حافظه آشنا شوید.

جینکوبیلوبا
زادگاه این گیاه چین است و یکی از معروف‌ترین‌ها برای تقویت مغز و حافظه. بلندی درخت جینکو تا ارتفاع سی متر هم می‌رسد و می‌تواند تا 2000 سال زندگی کند.
این گیاه توانایی یادگیری را بهبود می‌دهد و عملکرد حافظه را بهتر می‌کند. توجه داشته باشید که امروزه برای درمان اختلالات درک و درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر از داروهای تهیه شده با جینکو استفاده می‌کنند. می‌توانید با داروساز مشورت کنید و از قرص‌های این گیاه استفاده کنید.
ادامه مطلب...

شنبه 93 شهریور 1 , ساعت 7:5 صبح

15 روش استثنایی تقویت حافظه + مطلب مفید
نفس عمیق بکشید. به گزارش نیک صالحی وقتی نفس عمیق می کشید اکسیژن بیشتری را به جریان خون خود فرستاده و همچنین اکسیژن بیشتری نیزبه مغز می رسد. نفس عمیق کشیدن به شما آرامش داده در نتیجه بهتر فکر می کنید.\n

15 روش استثنایی تقویت حافظه

1.نفس عمیق بکشید. به گزارش نیک صالحی وقتی نفس عمیق می کشید اکسیژن بیشتری را به جریان خون خود فرستاده و همچنین اکسیژن بیشتری نیزبه مغز می رسد. نفس عمیق کشیدن به شما آرامش داده در نتیجه بهتر فکر می کنید.

 2. مدیتیشن (تفکر ، مراقبه) قدرت شگفت انگیزی در تقویت حافظه دارد. وقتی تفکر می کنید هوشیاری شما افزایش می یابد. چند ساعت مدیتیشن در روز ، قدرت حافظه را به طور قابل توجه ای افزایش می دهد.

 3. در زمان نشستن، ایستادن، راه رفتن با ژست صاف باشید.در حالی که ژست صاف دارید تفکر کنید و در می یابید که وقتی ژست صاف و راست به خود گرفته اید افکارتان روشن تر شده در نتیجه در تقویت حافظه موثر است.

 4. در اوقات بیکاری روزنامه یا کتاب بخوانید و یا به نوارهای آموزشی و امثال آن گوش دهید. به گزارش نیک صالحی ما اغلب در روز ساعت ها در صف یا اتاق های انتظار زمان می گذرانیم، ممکن است در سفر و یا در ترافیک مانده باشیم همه این زمان ها را می توانید به نفع خود استفاده کنید. به جای آنکه هیچ کاری انجام ندهید بهتر است کاری انجام دهید تا مغزتان تحریک شود و نتیجه آن را ببینید.
ادامه مطلب 15 روش استثنایی تقویت حافظه + مطلب مفید...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ